FOR FAGPERSONER DER ARBEJDER MED NEUROKOGNITIVT UDFORDREDE BORGERE

Kurser

Workshops

Foredrag

Supervision

 

 

  FOR FAMILIER OG BØRN & UNGE (ELLER FAGFOLK SOM ØNSKER INDSATS TIL ELEVER ELLER BEBOERE)

Samtaler

Træning

Testning

Rådgivning

Evalueringer...

Feedback udgør en væsentlig faktor for menneskelig udvikling og læring. Jeg indhenter derfor at systematisk feedback på en lang række af mine aktiviteter - både i form af kvalitative kommentarer. Men også i form af systematisk og struktureret evaluering via spørgeskemaer mm.

 

Nedenfor kan du se opgørelser af spørgeskema-baseret evaluering fra en række af mine seneste kurser...

 

Neuropædagogik & neuropædagogiske redskaber

(Evaluering gennemført af i samarbejde med kursusudbyder)

(Skalaen går fra 1-5 hvor 5 er bedst)

Samlet tilfredshed med kurset

Vurdering:

4,71

 

 

Diagnosticerede unge - inklusion af unge med udviklingsforstyrrelser

(Evaluering gennemført af kursusudbyderen Generator)

 

(Skalaen går fra 1-5 hvor 5 er bedst)

Relevans

Formidling

Udbytte

Vurdering:

4,75

Vurdering:

4,68

Vurdering:

4,60

 

 

 

 

 

Gua - en kompleks autisme-forstyrrelse

(Evalueringen er gennemført af kursusudbyderen Guu-gua-foreningen)

(Skalaen går fra 1- hvor 5 er bedst)

Relevans

Formidling

Udbytte

 

Vurdering:

4,43

 

Vurdering:

4,44

 

Vurdering:

4,31

 

 

Kurset henvender sig til pædagogisk personale, der arbejder med at understøtte inklusion. Målet med kurset er at give et solidt fundament for at forstå den komplekse vejlederopgave, man står med som intern vejleder i egen organisation, og få inspiration til konkrete redskaber og tilgange, som er relevante i vejledningsarbejdet.

Inklusionsopgaven er for alvor landet i grundskolen. Mange steder forsøger man at løfte opgaven gennem brug af interne vejledere og rådgivere, der har til opgave at vejlede og rådgive de øvrige læreres inklusionsrettede arbejde og løse problemer i forbindelse med inklusionsopgaven. Som intern vejleder indebærer arbejdsopgaven stor kompleksitet. Der kræves derfor et stærkt analytisk, organisatorisk og procesmæssigt perspektiv for ikke at fare vild i roller, relationer, udfordringer og dagsordener. Man arbejder oftei komplekse spændingsfelter mellem ledelse, faglig ekspertise og kollegiale relationer – og i felter præget af mange forskellige perspektiver, interesser og dagsordener. Opgaverne er mange og spændende, samtidig med at de kalder på  faglig professionalisme og kvalificering – både analytisk og kommunikativt.

På kurset vil du få et solidt fundament for at forstå den komplekse vejlederopgave, man står med som intern vejleder i egen organisation, og få inspiration til konkrete redskaber og tilgange, som er relevante i vejledningsarbejdet.




Tidligere deltagere siger...

Fantastisk dygtig og praksisorienteret underviser. Skønt! Meget stor faglig viden, der blev formidlet meget let forståeligt. Jeg tager meget med mig hjem fra alle områder.

Rigtig mange af de ting du fremlagde er brugbare og relevante såvel i arbejdet, som i omgang med mennesker i den private sfære.

Virkelig overskuelig og systematisk gennemgang af begreber og gode illustrative eksempler. Selv om jeg har været praktiker i mange år, har det været så godt og konstruktivt at få det hele gennemgået professionelt.

Veloplagt, velforberedt, fagligt bredt og dybt, humoristisk, sympatisk menneskesyn, godt organiseret. Ofte er begreber/kurser o. lign. meget teoretiske og flyvske, men dette var meget konkret.

God dialog under oplægget. Jens giver super dybdegående forklaringer. Fantastisk til at eksemplificere og sammenligne med andre diagnoser, så det virkelig kunne forstås. Godt med så solid praksiserfaring.

 













 

Kontakt:

Neuroguide.dk

v/psykolog og specialkonsulent Jens Wilbrandt

Knarrebjergvej 9

5762 Vester Skerninge

Tlf. 22 32 44 01

Mail: specialkonsulenten@gmail.com