Mennesker med Gua eller komplekse autisme-tilstande hvor der er sammenfald at flere diagnoser, betragtes ofte ud fra en autisme-tilgang. Men når man møder professionelle som har erfaring i arbejdet med disse personer, beskriver de ofte, at de møder mange særlige specialpædagogiske udfordringer, som de ikke så tit ser hos elever med klassiske autisme-spektrumsforstyrrelser. Ofte har de også svært ved at se klare autisme-lignende træk hos disse børn/unge. Men på hvilke måder adskiller Gua-problematikkerne fra det øvrige autisme-spektrum? På hvilke områder har GUA-eleven behov for at blive mødt anderledes pædagogisk og undervisningsmæssigt end elever med andre autisme-problematikker? Og hvilke værktøjer og redskaber skal man som professionel have i sin værktøjskasse i forhold til denne målgruppe?
Fagmiljøerne...
- SPECIALSKOLER
- EFTERSKOLER
- VUC & AVU & HF
- KRIMINALFORSORGEN
- GYMNASIALE UNGDOMSUDDANNELSER
- ERHVERVSKOLER & TEKNISKE SKOLER
- FRISKOLER
- VEJLEDERE & KOORDINATORER
- PÆDAGOGISK PSYKOLOGISK RÅDGIVNING
- BOSTEDER & OPHOLDSSTEDER
- LEDELSE
- KOMPETENCEGIVENDE UDDANNELSER
- FORENINGER
- ALMENE GRUNDSKOLER
- FORVALTNINGER & JOBCENTRE
- KONFERENCE-ARRANGØRER