ALLE BØRN FORTJENER

Hjemmetræning

Som hjemmetrænende forælder kan det være svært at vide om man er på rette spor. Derfor udøver vi rådgivning med fokus på: kognitiv, social og personlig udvikling. Vores fokus er på målsætning, konkrete træningsaktiviteter og feedback

Kognitiv testning

Når vi tester, så er formålet:
1) at forstå barnets udfordringer og styrker, 2) afdække potentialer for udvikling, og 3) pege på hvad omgivelserne kan gøre for at understøtte udvikling. Vi finder veje fremfor blot at beskrive problemet.

Træningsmaterialer

Hjernen er kompleks, så det er faktisk svært at være sikker på, at man arbejder med det rigtige. Derfor har vi udviklet materialer og vejledning, så det er nemt at arbejde med de kognitive færdigheder, som barnet har mest brug for.

Rådgivning

Vi bliver af og til kontaktet af forældre, som er i tvivl om, hvad der er bedst for deres barn, og om deres barn har brug for særlige indsatser. Vi giver gerne sparring og undersøger barnets behov. Men det er kommune og PPR som bevilger.

Kurser

Mange børn kræver lidt ekstra. Og det betyder at I også har brug for lidt ekstra viden. Vi afholder kurser, som tager fat i 1) hvordan man forstår sit særlige barn, og 2) hvordan man giver sit barn det bedste forudsætninger i livet.

Træningsforløb

Vi laver træningsforløb med børn. Formålet er typisk at understøtte deres mulighed for at forblive i almen skole eller overvinde problemer. Det gør vi ved at barnet træner specifikke færdigheder eller tilegner sig mestringsstrategier.

Hjemmetræning gør en forskel!

Vi ved i dag at hjernen er meget mere dynamisk og modificerbar end man tidligere har troet. I hjerneforskningen kaldes det for neuroplasticitet. Langt de fleste mennesker har mulighed for at udvikle konkrete strategier, som kan kompensere for nogle af deres centrale udfordringer.

Det er derfor ofte meningsfuldt at se på udviklingsforstyrrelser og udviklingsforsinkelser ud fra et træningsperspektiv, hvor vi målrettet arbejder på at forbedre personens forudsætninger for at håndtere dagligdagens udfordringer – også når man har udviklingsforstyrrelser eller udviklingsforsinkelser.

Vi arbejder med og rådgiver om forskellige træningsmetoder hvor man målrettet kan træne disse forudsætninger, strategier og kognitive færdigheder. Og vi arbejder kun med metoder hvor der er er foregår systematisk forskning i træningseffekten, og hvor træningstilgangen bygger på en anerkendt teoretisk forståelse.

Supervision

Vi er supervisorer for bosteder, socialrådgivere, forældre, men primært for fagpersonale på skoler.

Typisk starter vores rolle som supervisor efter et uddannelsesforløb med jer, men vi kontaktes også af og til kun med supervision for øje.

Vores tilgang

Supervision er jeres rum. Der er stor forskel hvordan I ønsker at bruge jeres supervision. Nogle har forberedt et emne, andre går åbne ind. Nogle foretrækker at lære af udfordrende situationer, andre lærer bedst af at vende de kommende udfordringer. Nogle ønsker en teoritung supervision, mens andre foretrækker at reflektere over konkrete situationer.

Så vi starter altid med at afstemme, hvad jeres håb for supervisionsforløbet er.

Dette website anvender 1. og 3. parts cookies til teknisk funktionalitet samt trafikmåling og brugermåling for at optimere vores website og levere den bedst mulige service og brugeroplevelse. Hvis du navigerer videre på sitet uden at ændre dine indstillinger, antager vi, at du accepterer at modtage alle cookies fra vores hjemmeside.