VI ARBEJDER SAMMEN MED

Oplæg

Vi har en bred vifte af emner og tilpasser det altid til målgruppen. Emner kunne være: viden om en specialpædagogiske metoder, en specifik diagnose/problemstilling, eller nye redskaber til hverdagen

Kursusforløb

Længerevarende forløb, hvor man når omkring en række emner, som alle tilpasses netop jeres skole, og hvor man arbejder fra teorien og helt ned i konkrete forskelle i jeres hverdag

Supervision

Med vores erfaring fra en lang række skoler og testning af endnu flere børn, så vil man i supervision med os få nye perspektiver bragt i spil, som åbner op for at forstå nye nuancer og handlemuligheder

Ledercoaching

Her blander vi vores viden om ledelse og specialpædagogik, så I som ledere kan skabe det bedste specialpædagogiske miljø, men arbejder også med fx psykologisk tryghed og feedback

Materialeudvikling

Vi har udviklet en række pædagogiske redskaber og træningsmaterialer. Vi vejleder gerne om brugen af disse, men udvikler også tit materialer, som er tilpasset præcis jer

Elevanalyse

Nogle gange er man kørt fast med en elev, som er særligt udfordrende. Vi kommer ud og arbejder med eleven, for derefter at give jer inspiration og konkrete handlemuligheder

Previous slide
Next slide

Vi ELSKER udviklingsforløb!

Det intensive forløb

Samlet set 3-4 dages kurser fordelt over ca. 6 måneder. I vil blive præsenteret for en række forskellige temaer, som spiller sammen på en måde, hvor de ikke kan stå alene. Hvert af dem vil blive reflekteret ind i jeres praksis, og bundet op på konkrete redskaber I får adgang til efterfølgende.

Indhold

Formøde med ledelse og evt medarbejderrepræsentanter

3-4 dages uddannelse

Redskaber til at sikre transfer til hverdagen

Løbende justering af forløb i samarbejde med ledelsen

Samarbejdsforløbet

Dette forløb, på 1+ år, starter med et teoretisk afsæt. Derefter styrer jeres elevgruppe og aktuelle udfordringer, rækkefølgen i indholdet, men til slut er vi nået omkring det hele. I vil opleve at den samme viden vil blive bragt i spil på nye måder, så værktøjerne bliver en naturlig del af jeres hverdag.

Indhold

Teoretisk forståelse

Refleksion og øvelse

Redskaber til at sikre transfer til hverdagen

Supervision af ledelse og medarbejdere

Praksisforløbet

Typisk 5-6 dages kurser og 2-3 supervisioner på team-niveau - fordelt over ca. 1 år. I vil blive præsenteret for en samlet teoretisk ramme med tilhørende øvelser og redskaber, som vi både vil prøve kræfter med på kursusdagene og som vil være omdrejningspunkt i supervisionen.

Indhold

Formøde med ledelse og evt medarbejderrepræsentanter

5-6 dages uddannelse

Redskaber og materialer tilpasset jer

Supervision som følger forandringerne helt til dørs

Skræddersyet forløb

Alle forløb er blot skabeloner til inspiration. I praksis vil deres indhold aldrig være identisk på to forskellige skoler, og indholdet vil typisk også justeres undervejs i forløbet i samarbejde med ledelsen. For hverdagen forandrer sig, og vi bliver klogere af at møde jer. Kontakt os, så vi kan skabe jeres forløb!

Et forløb indeholder altid

Teoretisk forståelse

Refleksion og øvelse

Redskaber til at sikre transfer til hverdagen

Løbende justering af forløb i samarbejde med ledelsen

Lederteamcoaching

Lederteamcoaching kan både være en del af større udviklingsforløb og forløb i sig selv.

Lederteamcoachingforløb tager udgangspunkt i lederteamets aktuelle situation – typisk med et specifikt ønske om teamudvikling og bliver faciliteret af den samme konsulent igennem hele forløbet.

For at sikre så helhedsorienteret og bæredygtig en indsats som muligt, består forløbene typisk af teori, coaching, og aktionslæring.

Individuelle coachingforløb kan også fungere som supplement til lederteamcoachingforløbet.

  • Psykologisk tryghed
  • Mødeledelse
  • Feedbackkultur
  • Forandringsledelse
  • At spotte pædagogiske potentialer

Oplæg og kurser

Når vi afholder oplæg, workshops og kurser for forskellige institutioner, så starter vi altid med en dialog om behov og forventninger. For det meste ender det med en unik og skræddersyet dag, som matcher eleverne og personalets behov.

Men mange skoler står i samme udfordringer, så af og til er der ikke brug for at opfinde den dybe tallerken.

Her er et katalog med vores mest populære kurser, som naturligvis justeres til, så de passer til jer.

Kompleks autisme
Når autismen blandes med andre udfordringer, støder man på utraditionelle udfordringer. Hvad gør man fx når autismen har brug for ro og struktur, men ens ADHD hele tiden sætter nye ting i gang? På dette kursus arbejder vi med, hvordan man forstår og håndterer kompleks autisme
Inklusion i grundskolen
Hvad skal være til stede for at inklusionen har de bedste odds? Og er inklusion altid vejen frem? Kurset giver en forståelse af de udfordringer man typisk ser hos inkluderede elever. Du får en specialpædagogisk værktøjskasse, og så finder ud ud af, hvorfor inklusion nogle gange bør vendes på hovedet.
Neuropædagogisk grundkursus
Omdrejningspunktet er en praksisnær model for kognitive funktioner. Vi arbejder med, hvordan man kan forstå jeres målgruppes typiske udfordringer, hvordan man skaber mestring for dem. Og så går vi på jagt efter udviklingspotentialer i jeres hverdagsaktiviteter.
Selvom du ikke har en diagnose, er du måske ikke normal
Gennem sansebedrag og humoristiske eksempler stiller kurset spørgsmålstegn ved normalitet. I oplever hvordan jeres hjerne arbejder dysfunktionelt, og får lejlighed til at reflektere over menneskesyn og om vi alle faktisk har brug for specialpædagogik.
Udvikling i fokus hos mennesker med diagnoser
Diagnoser er ikke anvendelige som pædagogisk praksis. Du bliver præsenteret for et alternativt bud på, hvordan man kan forstå mennesker med særlige udfordringer - en nuanceret analyse af udfordringer og svagheder, og hvordan miljøet spiller en central rolle.
Kan specialpædagogik bremse udvikling?
Specialpædagogik er essentiel. Men bruges den forkert risikerer vi at frarøve børn deres udviklingspotentiale og muligheder. Kurset tager fat i, hvordan man får maksimal effekt af specialpædagogikkens redskaber og muligheder.
Se vores kursuskatalog
Flere kurser her
Previous slide
Next slide
Evalueringer

Det siger folk om os

Supervision

Vi er supervisorer for bosteder, socialrådgivere, forældre, men primært for fagpersonale på skoler.

Typisk starter vores rolle som supervisor efter et uddannelsesforløb med jer, men vi kontaktes også af og til kun med supervision for øje.

Vores tilgang

Supervision er jeres rum. Der er stor forskel hvordan I ønsker at bruge jeres supervision. Nogle har forberedt et emne, andre går åbne ind. Nogle foretrækker at lære af udfordrende situationer, andre lærer bedst af at vende de kommende udfordringer. Nogle ønsker en teoritung supervision, mens andre foretrækker at reflektere over konkrete situationer.

Så vi starter altid med at afstemme, hvad jeres håb for supervisionsforløbet er.

Dette website anvender 1. og 3. parts cookies til teknisk funktionalitet samt trafikmåling og brugermåling for at optimere vores website og levere den bedst mulige service og brugeroplevelse. Hvis du navigerer videre på sitet uden at ændre dine indstillinger, antager vi, at du accepterer at modtage alle cookies fra vores hjemmeside.